BLACK13

سیزده را همه عالم به در امروز از شهر -- من خود آن سیزدهم کز همه عالم به درم

BLACK13

سیزده را همه عالم به در امروز از شهر -- من خود آن سیزدهم کز همه عالم به درم

سال نو مبارک

بی هیچ توضیح و تفصیلی،....

سال نو مبارک......

Black13

قانون دانه

سلام... 

مطلبی رو که امشب براتون می نویسم از طریق ایمیل یکی از دوستان قدیمی به دستم رسیده و منم بدون هیچ توضیح اضافی اونو عینا براتون همینجا می نویسم.امیدوارم استفاده ببرید:
     

قانـــون دانــــه

   

    نگاهی به درخت ســـیب بیندازید. شاید پانـــصد ســـیب روی یک درخت باشد که هر کدام حاوی ده دانه است. خیلی دانه دارد نه؟ ممکن است بپرسیم «چرا این همه دانه لازم است تا فقط چند درخت دیگر اضافه شود؟»

    اینجا طبیعت به ما چیزی یاد می دهد. به ما می گوید:

    «اکثر دانه ها هرگز رشد نمی کنند. پس اگر واقعاً می خواهید چیزی اتفاق بیفتد، بهتر است بیش از یکبار تلاش کنید.»

    از این مطلب می توان این نتایج را بدست آورد:

    - باید در بیست مصاحبه شرکت کنی تا یک شغل بدست بیاوری.

    - باید با چهل نفر مصاحبه کنی تا یک فرد مناسب استخدام کنی.

    - باید با پنجاه نفر صحبت کنی تا یک ماشین، خانه، جاروبرقی، بیمه و یا حتی ایده ات را بفروشی.

    - باید با صد نفر آشنا شوی تا یک رفیق شفیق پیدا کنی.

    وقتی که «قانون دانه» را درک کنیم دیگر ناامید نمی شویم و به راحتی احساس شکست نمی کنیم.

    قوانین طبیعت را باید درک کرد و از آنها درس گرفت.

    در یک کلام:

    افراد موفق هر چه بیشتر شکست می خورند، دانه های بیشتری می کارند.

   

    همه امور به هم مربوطند

    آیا دقت کرده اید که هر وقت به طور منظم ورزش می کنید، میل به غذاهای سالم تر و بهتر دارید؟

    آیا دقت کرده اید که وقتی غذاهای سالم تر و بهتری می خورید انرژی بیشتری دارید و طبعاً دوست دارید که ورزش کنید؟

    همه چیز در زندگی به هم مربوط است. روش تفکر شما روی روحیة شما مؤثر است، روحیة شما بر نوع راه رفتنتان مؤثر است، راه رفتن شما روی نحوة گفتارتان اثر می گذارد، روش حرف زدنتان روی طرز فکرتان مؤثر است! 

    تلاش برای پیشرفت در یک بُعد زندگی بر سایر ابعاد زندگی اثر می گذارد.

    وقتی در خانه خوشحال هستید، در محل کار نیز احساس شادی بیشتری خواهید کرد و وقتی سر کار شاد باشید در خانه نیز شاد خواهید بود.

    اینها به چه معناست؟

    - اینکه برای پیشرفت در زندگی می توانید از هر نقطه مثبتی شروع کنید. می توانید با برنامه ای برای پس انداز، نوشتن لیست اهدافتان، رژیم غذایی یا تعهد برای گذراندن وقت بیشتر با فرزندانتان شروع کنید. این کار مثبت منجر به نتایج مثبت دیگر هم می شود، چون که همه امور به هم مربوطند.

    - مهم نیست که تلاشی که جهت «پیشرفت» می کنید کجا صرف می شود. مهم این است که شروع کنید.

    - عکس این قضیه هم صادق است. یعنی اگر یک بعد زندگی شما خراب شد، سایر ابعاد هم به زودی خراب می شود. باید به این مسأله دقت خاصی داشته باشید.


    در یک کلام

    هر کاری که انجام می دهید به نوبه خود اهمیت دارد زیرا  بر امور دیگر نیز مؤثر است.

   


    چرا؟

    دوست من «جان فوپ» وقتی متولد شد دست نداشت ولی هیچ وقت از خودش سوال نکرد چرا من دست ندارم.»؟ بلکه پرسید: «با پاهایم چه کاری می توانم انجام دهم؟»، و من هنگامی که دیدم او با استفاده از پاهایش با چوبهای غذا خوری ژاپنی می تواند غذا بخورد، با خود گفتم: «او هر کاری را می تواند انجام دهد».

    هنگامی که بلایی به سرمان می آید، یا همه چیزمان را از دست می دهیم یا کسی که عاشقمان بوده ما را ترک می کند، اغلب ما از خودمان می پرسیم:

    «چرا؟»
    «چرا من؟»

    «چرا حالا؟»

    «چرا او مرا سرگشته و تنها رها کرد؟»

    سؤالاتی که با  «چرا» شروع می شوند، ممکن است ما را به یک چرخة بی حاصل بیندازند.

    اغلب جوابی برای این "چرا" ها وجود ندارد و یا اگر هم جوابی وجود داشته باشد،اهمیتی ندارد.

    افراد موفق سؤالاتی از خود می پرسند که با «چه»  شروع می شوند:

    «چه چیزی از این پیشامد آموختم؟»

    «چه کاری باید در برخورد با این پیشامد بکنم؟»

    و هنگامی که پیشامد واقعاً فاجعه آمیز است، از خود می پرسند: «چه کاری طی 24ساعت آینده می توانم بکنم تا اوضاع کمی بهتر شود؟»
 

    در یک کلام

    افراد خوشبخت هیچوقت نگران نیستند که آیا زندگی بر «وفق مراد» هست یا نه.

    آنها از آنچه که دارند بیشترین استفاده را می کنند و آنچه که از دستشان بر می آید انجام می دهند. و اگر زندگی بر وفق مراد نبود، خیلی مهم نیست که «چرا؟»


    

    

     

درس مدیریتی

سلام...

دیشب درحال وبگردی از وبلاگ دوست عزیزی سر درآوردم که مطلب بسیار زیبایی با عنوان (درس شرف از ژاپن) منتشر کرده بودن...با توجه به علاقه شخصی که به مباحث مدیریت مشتری و فرهنگ مشتری مداری و پاسخگوئی دارم از ایشان اجازه گرفتم مطلبشون رو عینا اینجا منعکس کنم که ایشون هم محبت کرده و این اجازه رو دادند.با هم این مطلبو بخونیم : 

((((((

آمار سال 2008 نشون می ده که بزرگ ترین تولید کننده ی ماشین در دنیا شرکت تویوتا ی ژاپن هست. این شرکت هر سال بیش از 9 میلیون ماشین تولید می کنه. برای این که عظمت این عدد رو بشه درک کرد بذارین این طور بگم: اگر تمام تولید های ماشین های پورشه، ولوو، مزدا، رنو، بی ام و، بنز، و میتسوبیشی در دنیا رو با هم جمع بزنیم، باز به تولید سالیانه ی تویوتا نمی رسه! تویوتا سالانه 9 برابر تمام ماشین های تولید شده در ایران، ماشین تولید می کنه.
خوب، حالا همون طور که احتمالا همه می دونین، چند ماه پیش معلوم شد که سیستم پدال گاز و ترمز بعضی از ماشین های تولید شده توسط تویوتا دچار نقص فنی هست. چند ماهی این موضوع در رسانه ها سر و صدا کرد و مشکل جدی برای شرکت تویوتا به وجود آورد. شرکت تویوتا هم با اقداماتی سعی کرد نظر مشتری ها رو جلب کنه و اون ها رو راضی نگه داره. با گذر زمان این شرکت به صورت اختیاری میلیون ها ماشین فروخته شده رو پس گرفت و بعد از عذر خواهی فراوان و تعمیر رایگان به مشتری هاش پس داد.این شرکت حتی در سایت رسمی خودش، یه صفحه فقط به عنوان معذرت خواهی از مشتری ها و پس گرفتن ماشین ها برای تعمیر تاسیس کرد.
ولی با وجود این اقدام ها، باز هم افکار عمومی از عملکرد تویوتا راضی نبود!

به نظر شما تویوتا، این غول دنیای صنعت در این شرایط چی کار کرد؟ سعی کرد موضوع رو نادیده بگیره؟ سعی کرد فرافکنی کنه؟ سعی کرد مشکل رو گردن این و اون بندازه؟

خیر!

بلکه مدیر عامل بزرگترین شرکت ماشین سازی در جهان، همه ی خبرگزاری ها رو به یک جلسه دعوت کرد و جلوی تمام دوربین های دنیا این چنین کرد:  

 

 

فکر نکنین این ماجرا توی ژاپن چیز عجیبیه.

نه.

اتفاقا وقتی به تاریخ معاصر و همچنین تاریخ گذشته ی ژاپن نگاه می کنیم، می بینیم که این نوع حرکات در موارد متعددی انجام گرفتن. یادم می آد چند وقت پیش براتون از هاراکیری نوشتم (خودکشی سامورایی ها برای حفظ شرف).

منظورم اینه که شرفمند بودن یک فرهنگه. این طور نیست که مدیر عامل این شرکت به خاطر اخلاق خوب شخصیش و یا جوانمردی استثناییش همچین کاری کرده باشه. بلکه فرهنگ پاسخگو بودن و شرفمندانه کار کردن درون جامعه نفوذ داره.

مدیر عامل شرکت میتسوبیشی هم سر مساله ای این چنینی حدود 15 سال پیش برای حدود یک دقیقه ی تمام، با رعایت سکوت، جلوی دوربین ها و وزیر راه وقت ژاپن تعظیم کرد. (البته این مدیر عامل شرفش یک کم کمتر بود، چون قبلش نقص کالاها رو تکذیب کرده بود!) ولی حتی اگر این تعظیم ها و عذر خواهی ها فقط برای حفظ ظاهر باشه، باز هم در این دنیای وا نفسا غنیمته! 

)))))) 

مطلب زیبایی بود از وبلاگ (( و واعدنا موسی ثلاثین لیله )) آقای علیرضا بازارگان به آدرس :  

URL  : http://301040.blogsky.com

کامنت های درآمد کلیکی و اینترنتی

سلام...

قابل توجه همه دوستان عزیز مشتاق درآمدهای اینترنتی و کلیکی و....

بارها و بارها در این پایگاه با چنین کامنتایی روبرو شدم که همه دقیقا کپی همن و همه هم فورا حذف شدن:


( سلام

عجب سایتی داری شما

خیلی خوشم امد [قلب]

بهت تبریک میگم [گل]

اگه دوست داری از سایتت در آمد داشته باشی حتما یه سر به سایت زیر بزن

URL :   http://rrrrrrrrr.oooooo.com

میتونی از بازدید هات درآمد مطمئن و خوبی داشته باشی

برای هر کلیک 80 تومن میده همه کلیک ها رو هم میشماره 2000 تومن جایزه عضویتشه امکان زیر مجموعه گیری هم داره برای هر کلیک زیر مجموعه 5 تومن به شما پورسانت میرسه اعتبار خود سایت هم عالیه و میتونی از پرداخت پورسانتت سر موقع مطمئن باشی

خواستی عضو شی حتما از لینک زیر استفاده کن

 http://rrrrrrrrr.oooooo.com/signup.php?from=aida20&ref_code=f40fddb5d1ff53f7bb2ab3b740652181

امتحان کن ضرر نداره

من که تو وبم گذاشتم عالیه

URL :   http://rrrrrrrrr.oooooo.com

شاد باشی دوست من [لبخند]

امیدوارم عضو بشی و درآمد خوبی هم کسب کنی [قلب]

تا بعد [بدرود]  )


دوست عزیز...من بخاطر درآمد وارد این دنیای مجازی نشدم و هیچگاه توی زندگیم به دنبال درآمد اینترنتی یا پول بیشتر نبوده ام.همین حقوقی که به خاطر کار و تلاشم از سازمانم می گیرم واسه هفت پشتم هم بسه....من کاری به اعتقاد شما ندارم و نمیخوام بگم نظر من درسته،اما عقیده شخصیم اینه که آدم باید در قبال درآمدی که میاد سر سفره ش واقعا زحمت بکشه و عرق بریزه وگرنه اینجور درآمدی خوردن نداره....نظر شمایی هم که در این زمینه فعالیت و تبلیغ می کنید برای خودتون محترمه و ربطی به من نداره....خواهش می کنم از درج چنین کامنتهایی در این وبلاگ خودداری نمایید...بابا من اگه نخوام از سایتم پول دربیارم کی رو باید ببینم؟!!!

آشنایی با حجامت

سلام...تو این پست و چند پست آینده میخوام در باره حجامت براتون صحبت کنم که دلیل انتخاب این مطلب هم اهمیت بسیار زیادیه که انجام حجامت در سلامتی انسان داره و اثرات مثبت و مفید اون که از لحاظ پزشکی مدرن هم تایید شده و به ثبت رسیده هستند...و دلیل دیگه ش هم اینه که خودم هم توش مختصر سررشته ای دارم و خیلی از فامیل و دوستانم رو حجامت کردم و ارزش این کارو توی سلامتی می دونم... بیشتر از این توضیح نمیدم و میرم سراغ اصل مطلب:

اصلا این حجامت چیه ؟!
حجامت به روشی ازخونگیری گفته می شود که جهت درمان بعضی ازبیماریها بکار می رود و دارای سابقه تاریخی هفت هزارساله بوده و به عنوان یک سنت الهی در روایات و سیره پیامبران و ائمه اطهار(ع) مطرح گردیده و جزء احکام امضائی اسلام است و در طب سنتی به عنوان رکن درمان به حساب می آید.

اما حجامت تاچه حد ارزش درمانی دارد؟

در منابع طب اسلام و طب سنتی حجامت به عنوان یکی از ارکان مهم درمان ذکر گردیده است و بیماری های گوناگون را درمان می کند و به صورت اختصاصی در منابع طب اسلامی به شکل پیشگیرانه درمان همه بیماریها شمرده شده است و درمورد بیماریهای خاص درمان تمامی بیماریهای ناشی ازغلبه خون گفته شده است .ابوعلی سینا اعتقاد دارد صفرا و سودا نیز از طریق حجامت قابل دفع است .حجامت در مورد بیمارهای هایپرلیپیدمی (چربی خون بالا)؛دیابت غیر وابسته به انسولین ؛دردهای عضلانی ؛سردردهای عصبی و میگرنی ؛بیماریهای پوستی شامل آکنه ؛پسوریازیس ؛آلرژی های دارویی ؛غذایی ؛فصلی ؛اعتیادبه مواد مخدر؛بیماریهای انسدادی عروق کرونر؛عوارض بعد از یائسگی (منوپوز)دردهای قاعدگی در زنان و دوشیزگان (دیسمونوره)و برخی بیماریهای عفونی ؛هورمونی و غدد کاربرد دارد.بیشترین کاربرد انواع حجامت پس از دوره های بیماریست که این عمل با مکانیسم های مختلفی ازجمله تنظیم سیستم ایمنی موجب پیشگیری از بیماریها می گردد که در نتیجه می توان گفت کاربرد حجامت فقط برای درمان بیماریها نیست و در پیشگیری از بیماری ها هم مفید و موثر است.بطور کلی حجامت یک روش درمانی بدون عوارض جانبی است و اگر به صورت تخصصی از آن استفاده شود برتری های فراونی نسبت به روشهای درمانی جاری مانند مصرف داروهای شیمیایی و جراحی دارد.مزیتهای درمان با حجامت را می توان بطور خلاصه بدین شرح بیان کرد:
1-حجامت یک روش درمانی بدون عوارض جانبی است .

2-حجامت برای تمامی سنین (به جز چهار ماه اول زندگی )کاربرد دارد.

3-حجامت با حداقل توان فنی و تجهیزات اجرایی می تواند بیماریهای سخت و مزمن رادرمان کند.

4-حجامت هیچگونه وابستگی فنی ؛علمی و ابزاری به خارج از کشور ندارد.

5-حجامت یک رفتار درمانی سرپایی است و نیازی به تجهیزات بیمارستانی ندارد.

6-در حجامت فاکتورهای مداخله گر وجود ندارد و یک رفتار کامل موجب درمان می شود.

7-حجامت یک دستور دینی است توان جلب تاثیرات روانی در آن بالاست و از این طریق علاوه بر افزایش سطح درمان پذیری موجب تقویت فرهنگ و اعتقادات مذهبی و ارتباط انسان باخداوند متعال می شود.

خب،تا اینجا برا این پست کافیه...انشاء الله در روزهای آتی مطالب بیشتری در این مورد براتون می نویسم...


منابع: http://www.zibaweb.com/hejamat.htm و وبسایت موسسه تحقیقات حجامت ایران به آدرس www.hejamat.ir.



دوستان مجازی

سلام...

این مطلبو درحالی مینویسم که از اینکه یکی از دوستان دنیای مجازیم غمگینه ناراحتم...

دوستان عزیز...

دنیای مجازی وب امکاناتی رو در اختیار ما گذاشته که می تونیم توش حرفایی بزنیم که توی زندگی واقعی شاید نتونیم بزنیم...چیزایی یاد بگیریم که هیچ جای دیگه پیدا نمیشن... و دوستایی پیدا کنیم که نه می شناسیمشون،نه می بینمشون... و نه میدونیم کجان...

تو این چند وقتی که تو این دنیای مجازی گشت و گذار کردم با آدمای زیادی آشنا شدم...دوستای خوبی پیدا کردم..چیزای زیادی یاد گرفتم...و خلاصه زندگی جالبی رو توی این دنیا دیدم...

اما چند هفته ای بود که یکی از همین دوستان مجازی که نه می شناسمش و نه می بینمش مشکلاتی داشت که بسیار ناراحت و غمگینش کرده بود...و نوشته هایی نوشت که از سرتاسرش درد و رنج می بارید...

مدی...

و دوستای مجازی دیگه ای رو دیدم که هرکدوم با کامنتاشون سعی در دلداری یا پیدا کردن راه حلی براش داشتن و متاسفانه هیچکدوم نتونستیم...

شاید ماجرای مدی تموم شده باشه...اما برای اتفاقات تلخی که ممکنه در آینده برای من یا شما رخ بده به نظر شما این دنیای مجازی و این دوستی مجازی به چه دردی میخوره اگه ما ساکنان مجازی این دنیا نتونیم به دوستانمون کمک کنیم؟مگه همه ما تو دنیای واقعیمون دم از دوستی و مرام و معرفت و انسانیت نمی زنیم؟آیا اگه دوستی مشکل پیدا کنه نه یه نفر،نه ده نفر،اگه مثلا صد نفر از همین دوستای مجازی دست تو دست هم بذارن نمیتونن بعضی از مشکلات دوستاشون رو حل کنن؟

باور کنید میشه...اگه خودمون بخوایم...

پیشنهاد میکنم توی همچین وقایع تلخی با تشکیل یه گروه پشتیبانی از دوستای مجازی به کمک دوست مجازی مشکل دارمون بریم...شاید نشه یا نتونیم موفق بشیم...اما حداقل تلاشمون رو کردیم و وظیفه انسانی خودمون رو انجام دادیم...

به نظر من اگه اینجور نباشه این دنیای مجازی ارزش دوستیابی رو نداره و دوستی توش بی ارزش و بی معنیه...

نظر شما چیه؟؟؟؟


میلاد

سلام...


میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و  امام جعفر صادق (ع) بر مسلمانان جهان تبریک و تهنیت باد...


راستی امروز روز تولد خودم هم بود... ۱۳اسفند...بهترین روز از بهترین ماه سال!!!

نگین این بی جنبه چقد خودشو دوس داره!همیشه اسفند رو بخاطر آب و هواش و اینکه بعدش عید میرسه دوس داشتم...مثل قدیما که مدرسه بودم همیشه پنجشنبه ها رو چون فرداش جمعه بود خیلی دوس داشتم!!!

خب دیگه،باید برم...

برمی گردم...

خاصیت کشسانی!!!

شب از نیمه گذشته و من با وجود کوفتگی فراوان هنوز بیدارم...

صدای خروس همسایه بغلی که داره با خروس اون یکی همسایه چاق سلامتی میکنه هر از گاهی رشته افکارمو پاره میکنه...

خیلی وقت بود که فرصت وبگردی نداشتم...اما حالا که خوابم نمیاد پاشدم که از این فرصت استفاده کنم و چند کلامی تایپ کنم...

این روزا من و دیگر همکارام داریم سر فرصت ها و وقتمون می جنگیم...

وقتی که نمیخوایم همینجور و الکی هدر بره...

کمتر از سه هفته به پایان سال مونده و ما هم کمی کمتر از همین مقدار فرصت داریم تا بتونیم اعتباری رو که دولت محترم جهت کمک به کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی و نیز اعتباری رو که وزارت جهاد به عنوان سرمایه در گردش در اختیار این قشر زحمتکش قرار داده جذب کنیم...

یادش بخیر....چند سال پیش بخصوص دوران زندگی خوابگاهیم( که تقریبا 10 سالی طول کشید!!!) گاهی وقتا احساس می کردم روزا دارن عین آدامس کش میان و هر چی میگذره تموم نمیشه...

اون موقع هرگز به ذهنم خطور نمی کرد که روزی آرزو کنم کاش روزام خاصیت کشسانی داشتن!!!

اما الان دارم دنبال یه همچین اختراعی می گردم!!!!

کدوم یک از شما می تونه چیزی اختراع کنه که روزای من و همکارام کش بیاد و چند برابر بشه تا بتونیم از فرصت فوق الذکر نهایت استفاده رو ببریم؟!!!!!!!!!

(به بهترین پیشنهاد جایزه ارزنده ای تعلق می گیرد)!